aQuator

Używanie wody alkalicznej podczas gotowania 

Ile wody powinno się pić dziennie? Jaką jej ilość powinien spożywać dorosły człowiek? Ile wody powinno pić dziecko? O tym, jak ważne jest picie wody w odpowiednich ilościach mówi się ostatnio bardzo dużo. Woda to źródło życia. Bez niej nie mogłyby toczyć się procesy metaboliczne w naszym organizmie (m.in. przemiany białek, tłuszczy, węglowodanów). Nie moglibyśmy trawić ani wydalać szkodliwych substancji. Woda chroni mózg, rdzeń kręgowy, gałki oczne i inne organy, stanowi fundament układu krwionośnego, zapewnia prawidłową pracę stawów. Odpowiada za termoregulację. To nie wszystko. Woda przenika wszystkie tkanki naszego ciała. Stanowi ok. 70 proc. jego całkowitej masy.

Jak obliczyć, ile wody powinno się pić dziennie? 

Zgodnie z najczęściej podawaną regułą, dorosły człowiek powinien spożywać około 2,5 litra wody dziennie. Jednak nasze organizmy znacznie się od siebie różnią - masą i wzrostem, a także budową oraz aktywnością związaną z pracą każdego z nas oraz z dietą i ogólnym stanem zdrowia. Inne zapotrzebowanie na ilość przyjmowanych dziennie kalorii oraz spożywanej wody będzie miał robotnik pracujący fizycznie na powietrzu przy wysokiej temperaturze, a inną – urzędniczka, spędzająca całe dnie przed komputerem w klimatyzowanym pomieszczeniu. Na ilość przyswajanej wody powinny zwrócić szczególną uwagę osoby chore na nerki czy dotknięte otyłością, a także kobiety w ciąży. Bardzo ważne jest prawidłowe nawodnienie organizmu szczególnie latem, ale powinniśmy o nim pamiętać również i zimą. Ogromny nacisk kładzie się również na to, by odpowiednią ilość wody spożywały osoby starsze oraz dzieci.

Ilość spożywanej wody a masa ciała

Wedle powszechnie dostępnych kalkulatorów, dzieci w wieku od 14 do 19 lat oraz dorośli powinni wypijać ok. 25-35 ml wody na kilogram masy ciała. W przypadku niemowląt przelicznik ten to 100-190 ml płynu na kilogram na dzień. O ile kobiety powinny spożywać średnio około 2-2,5 litra płynów dziennie, a w przypadku ciężarnych i kobiet karmiących piersią ilość ta proporcjonalnie wzrasta do 2,3 (w przypadku kobiet w ciąży) i 2,7 litra (w przypadku kobiet karmiących).

Ile wody pić latem?

Latem wskaźniki te ulegają zmianie, w związku z tym, że organizm traci spore ilości wody, pocąc się, a także przez parowanie. Zgodnie z zaleceniami należy zwiększyć ilość przyjmowanych płynów o 250 ml na każdy stopień powyżej 37 stopni C. Podczas upałów należy uzupełniać niedobory nie tylko wody, ale także minerałów, w szczególności sodu i potasu, które tracimy wraz z wodą. Zalecenia te wydane zostały przez Europejską Agencję ds. Bezpieczeństwa i Żywności w 2010 r.

Woda w poszczególnych produktach

Pamiętajmy, że wodę przyjmujemy nie tylko w formie zwykłego napoju: czy jest to szklanka zwykłej wody, sok czy herbatka ziołowa. Przyswajamy ją też wraz z potrawami, które regularnie jadamy, choć mogłoby się wydawać, że produkty te nie są „mokre”. Woda stanowi także spory procent masy półproduktów, które kupujemy w sklepach, w szczególności owoców, ale i warzyw. Bogate źródło wody (od 80 do 95 proc. masy) stanowią takie owoce, takie jak: arbuzy, truskawki, melony, winogrona, pomarańcze oraz warzywa: ogórki oraz pomidory. Poza tym warzywa i owoce są źródłem minerałów. Sporą ilość wody zawierają także przetwory mleczne – kefiry czy jogurty.

Woda w kuchni

Niedobory wody możemy uzupełniać, pijąc wodę alkaliczną (o zasadowym pH). Możemy ją spożywać zarówno w formie czystej, jak i dodając do przygotowywanych potraw. Woda alkaliczna jako składnik zup czy koktajli owocowo-warzywnych nie traci swoich właściwości. Jej spożycie stanowi w naszej diecie pełnowartościowy ekwiwalent porcji wody, jaką codziennie powinniśmy przyjmować, zgodnie z parametrami naszego organizmu oraz adekwatnie do naszego trybu życia. Jonizowana woda alkaliczna dodana do potraw doskonale spełnia swoją podstawową funkcję – nawadniania organizmu, dodatkowo przyspieszając oczyszczanie i odkwaszanie organizmu.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.
Dowiedz się więcej Rozumiem

Tutaj kupisz jonizatory wody aQuator

kontakt@mediasklep24.pl

sklep@naturazdrowie.pl

kromolickaan@gmail.com

bok@med-life.pl

sklep@zdrowie-dom.pl

info@ozoneo.pl

olimpiafit@vip.onet.pl

sklep@grugo.eu

sklep@kawkaje.com

info@zdrowiemojapasja.pl